دسته بندی کالاها
دسته بندی
گروه:عمومی
منبع:
تاریخ:1400/10/14 18:52
تعداد مشاهده:602
نقش واسطه ها در بازار افزایش قیمت



آیا به حذف کردن واسطه ها در خریدتان فکر کرده اید؟

واسطه گری چیست؟

واسطه‌ها، گروهی از افراد یا شرکت ها هستند که کالا یا خدمات را از تولیدکننده به مشتری و مصرف‌کننده نهایی انتقال می‌دهند. آنها خریداران و فروشندگان را به هم می رسانند و خرید و فروش را روان می کنند. واسطه گران معمولا حق کمیسیونی را به ازای هر معامله دریافت می کنند. واسطه‌ها یا به زبانی دگر، دلال‌ها پولشان را از همین واسطه‌گری درمی‌آورند و این تجربه همیشگی مردم است که واسطه‌ها تلاش می‌کنند دو طرف معامله کمتر باهم مرتبط باشند، چراکه همین عدم اطلاع دو طرف از همدیگر بازار واسطه ها را داغ و درآمدشان را داغ‌تر میکند، این گرمی  بازار ازیک‌طرف باعث سود کمتر فروشنده و هزینه بیشتر خریدار و از طرف دیگر سود بیشتر واسطه‌هاست، وگردش محصولات از طریق واسطه ها سودمندي تولید کالا را به حداقل می رساند و بیشترین سود را نصیب این افراد می کند.




خرید و فروش بدون واسطه در واقع به معنای معامله مستقیم میان تولیدکنندگان و فروشندگان کالا و مشتری است. از نظر اقتصادی میتوان گفت، زمانی که لایه‌های واسطه‌گری میان تولیدکننده و خریدار مانند عمده‌فروش‌ها و خرده‌فروش‌ها که به تعبیری هیچ گونه ارزش افزوده‌ای برای مشتری تولید نمی‌کنند، وجود نداشته باشد کالاها با قیمت واقعی خود بفروش می‌رسند. حذف واسطه ها باعث كاهش بی سابقه قيمت كالاها و خدمات میگردد. فروشگاه خاجی بزرگ ترین هایپرساختمانی کشور، فروشگاهی است که با اخذ نمایندگی از شرکت های تولید کننده کالاهای ساختمانی و خانگی توانسته واسطه ها را حذف کند و کالاهای مورد نیاز مشتریان را با قیمت مناسب به بازار عرضه نماید.




فروشگاه خاجی با ایجاد یک مجموعه حرفه ای و پیشرفته با گرد آوری اطلاعات در خصوص نیاز مشتریان اقدام به تامین کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب نموده است. این مجموعه با برنامه‌ای منظم و هدفمند با ارائه مشاوره، خدمات عادلانه و منصفانه و بکارگیری پرسنل متخصص سعی در جلب رضایت شما مشتریان گرامی دارد.

یکی از راه های توسعه و پیشرفت کسب و کار بعد از حذف واسطه ها میتواند توسعه الکترونیکی خرید و فروش کالا باشد. خریداران کالا و خدمات دریافته‌اند که اگر هر محصول یا خدمتی را به طور مستقیم از تولیدکننده یا ارائه‌دهنده خدمات تهیه کنند، به طور قطع باید مبلغ کمتری را پرداخت کنند. از سویی مزیت این کار برای مشتری این است که نیازی نیست وقت بگذارد و به بازار برود تا کالای خود را از واسطه‌ها خریداری کند و از طریق سایت‌های اینترنتی به سادگی به هدف خود نائل می‌شود. از مزایای فروشگاه اینترنتی میتوان به این اصل اشاره کرد که محصولات به طور مستقیم از تولید کننده یا وارد کننده به دست مشتری میرسد و هر واسطه ای که موجب افزایش چند درصدی قیمت است حذف شود.

حذف واسطه ها يكی از ارزشمندترين دستاوردهای تجارت در جهان محسوب می شود.


مزایای حذف واسطه

·         حذف هزینه‌های واسطه‌ گری

·         قیمت مناسب ترکالا

·         خرید بیشتر و بهتر

·         سود رسانی به فروشنده و مشتری

·         ترویج داد و ستد میان فروشنده و مشتری

·         توانایی در ارائه خدمات و اطلاعات مورد نیاز مشتریان